Coltuk.org

Mitsubishi Colt Owners Club
It is currently July 17th, 2019, 10:25 am

All times are UTC [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: shrt tutorial,how to split fl headlights. FINAL UPDATE,18JAN
PostPosted: January 5th, 2011, 10:38 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Okay so firstly I will apologize for not so good quality pics, blame photbucket lol .

I split mine today so I can do a halo conversion. As some people already know, the lenses dont just simply pop off, thers some horrible grey stuff holding it in that you need to warm up to soften it. Anyways here's some pics illustrating my steps.

Remove these two screws first and take the indicator bulb out. ( i left the main bulb in to keep bits from falling in. )
Image


Now some people have done this bit kinda weird (as in putting it in oven) but anyhow , I hung the headlights up above the radiator in work and left it for half an hour.(time will vary on the heat the rad let's off ) by then the grey stuff was nice and soft.
Image


Also pay attention this bit as it has quite a thick bit of the glue stuff in it and is holding the silver backing in which comes out with the lens
Image



Now the taggs holding the lens should be warm enough to bend back . Now get a thin wide solid piece of metal ( I used a tool I found at work . Try to avoid screw drivers as they can be a bit thin ) . Pry back the lens and take your time as you could easily crack your lens . ( haven't got a pic of what i used) all i can say is be patient and make shure the glue is nice and soft at all times


Once you have the lens off, there are another two small screws to split the silver backing .
Image

And that's it ! :D . All you need to do now is warm the glue back up and cut it off with a Stanley blade and wipe the excess off with a hot damp rag.
Image
Image


To re-seal I would use clear mastic. It wil be easyer to get back off in future and it seals just as good .:D happy modding

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Last edited by tricks1515 on January 18th, 2011, 7:21 pm, edited 6 times in total.

Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights
PostPosted: January 5th, 2011, 11:59 pm 
Offline
South Yorkshire Meets Organiser
User avatar

Joined: October 13th, 2007, 5:39 pm
Posts: 4018
Location: Sheffield, South Yorkshire
Model: CJ (1996 - 2004)
good guide, ill be trying this out soon!


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights
PostPosted: January 6th, 2011, 12:20 am 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Cheers m8 :thumbu. I will post the final result on my project page. And il show how and what I did to them on here

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights
PostPosted: January 6th, 2011, 12:21 am 
Offline
Totally Addicted to Colt!
Totally Addicted to Colt!

Joined: May 28th, 2010, 9:54 pm
Posts: 1019
Location: Banbury
Model: CJ (1996 - 2004)
thanks very helpful :D

_________________
Image

My Colty's Mod's So Far: Jap Plate - Colour Coded Door Handles - 4'' Powerflow BackBox - Tinted Indicators - HID'S - Sexy 15'' Cruise Alloys


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights
PostPosted: January 6th, 2011, 12:27 am 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Callum Hill wrote:
thanks very helpful :D


No problem :D all in a days work 4 u guys :thumbu

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights
PostPosted: January 6th, 2011, 1:28 am 
Offline
Totally Addicted to Colt!
Totally Addicted to Colt!
User avatar

Joined: October 5th, 2008, 3:03 pm
Posts: 2775
Location: Telford
Model: CJ (1996 - 2004)
: Elegance, & The VAJ!
Been thinking about splitting mine to do a bit of modding, so I'll be following this guide.
Putting it in my bookmarks now.

Cheers.

_________________
Bother it.
Bother it some more.
Break it.
Blame some one else.
Fix it.
Bother it again properly!


Building something unique

Image

viewtopic.php?f=93&t=14532

The Elegance Resurection:
viewtopic.php?f=93&t=26272


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights
PostPosted: January 6th, 2011, 11:57 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Sprayed the backing today :D they came out better than expected :D

Image
As you can see , i work in a clean and tidy environment :p

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. MORE PICS
PostPosted: January 7th, 2011, 2:53 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Yet another update on the halos , comments much appreciated , bad or good :D

SMD ring halos
Day
Image
Night
Image


This is what the lenses looks like now with the backing sprayed black and my eyelids :D
Image

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. NEW UPDATE !t
PostPosted: January 8th, 2011, 6:52 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Almost done now lads , hopefully I will be able to get them on sometime next week :D only the halos realy to fit on now

Heres the latest ;
Fitted daytime sidelights , they look blue but they are actually white :s
Image

And this is how they would look with completely clear lenses . Some people might be thinking wtf about the two strips lol but you cant see them because they are behind the angled cut bits of the lenses .
Image

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. NEW UPDATE !
PostPosted: January 8th, 2011, 6:55 pm 
Offline
Totally Addicted to Colt!
Totally Addicted to Colt!

Joined: May 15th, 2009, 1:57 pm
Posts: 3234
Location: Dartford, Kent, UK
Model: N/A
Nice work gone into that mate!, im impressed and gave me ideas!, I know what you mean about the blue lol, does it with my camera phone. :lol:

Cant wait to see them fitted, get some pics up defo!. :thumbu


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. NEW UPDATE !
PostPosted: January 8th, 2011, 7:17 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Thanks Ellis :thumbu , of you want some more ideas, take a trek down to your local halfords and they have a fairly good selection of lights and stuff that you can use to give yours the personal touch :D . Yeah will defo be uploading the pics mate on here and project page . Trying to keep this in order so people can use it as a guide aswel .

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. NEW UPDATE !
PostPosted: January 13th, 2011, 5:40 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Started to attempt fixing the halos into the headlights and I have temporary glued them in using hot model glue (which isn't any good lol ) so here's how I got around it . Before hand I was seeing where to fix it to and memorized the best fit . Then I took the centre bulb cover out and placed in a vice in the same position as in the headlight, here's the screw to remove it and a pic of it in the vice when I was holding the halo while waiting for the crappy glue to set lol

Image


Image










Put it all together for the big test :s lmao

So here is the right hand side (only managed this 1 today ) in the light without anything on .
Image


Here is the headlight in the dark with daylight sidelights and halos on :D
Image


And here's my face pic , just halos on :D
Image

What do you guys n gals think ? :thumbu

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Last edited by tricks1515 on January 16th, 2011, 2:35 am, edited 1 time in total.

Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. NEW UPDATE !
PostPosted: January 13th, 2011, 5:43 pm 
Offline
Totally Addicted to Colt!
Totally Addicted to Colt!

Joined: May 15th, 2009, 1:57 pm
Posts: 3234
Location: Dartford, Kent, UK
Model: N/A
Wicked mate!!!!, any pics with headlights+halo and side lights on?, how much where the smd rings?.


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. NEW UPDATE !
PostPosted: January 13th, 2011, 5:52 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Ellis wrote:
Wicked mate!!!!, any pics with headlights+halo and side lights on?, how much where the smd rings?.


Cheers mate :thumbu not yet mate as i was only testing them to see what the look like . Will get different pics when they are on the car, hopefully next week :D
Um the rings were about 7quid I think for the pair (70mm)

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. TESTING TIME !
PostPosted: January 13th, 2011, 6:06 pm 
Offline
Totally Addicted to Colt!
Totally Addicted to Colt!

Joined: May 15th, 2009, 1:57 pm
Posts: 3234
Location: Dartford, Kent, UK
Model: N/A
So do you now not have a bulb in the sidelight part then?, just the halo and new addition strip ones?, they both come on as sidelights?.


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. TESTING TIME !
PostPosted: January 13th, 2011, 6:37 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
Ellis wrote:
So do you now not have a bulb in the sidelight part then?, just the halo and new addition strip ones?, they both come on as sidelights?.



Wel I was thinkin for MOT purposes to keep the sidelights in and use h4s as normal , then I can wire the new lights up seperatly and put two rocker switches hidden in the pull down cubby hole by your right knee . That way I can have any light on seperatly :D

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. TESTING TIME !
PostPosted: January 13th, 2011, 7:04 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: January 13th, 2010, 11:01 pm
Posts: 924
Location: Harlow, Essex
Model: CJ (1996 - 2004)
: 1.8 Black Mirage
good write up mate! i done this with mine but used a hairdryer, dont forget to remove the indicator bulb when splitting, i left mine in while taking the lens off and couldnt work out why it wouldnt come apart, then pop! then bulb snapped lol

_________________

-4G93-Powerflow Catback-421-Decat-Lowered 40mm-Upper/Lower Strut Braces-Evo8 Recaros-Ms Design Rear Splitter-Stainless Induction-D1 Spec Catch Tank-Evo Shortshifter-Tinted Windows-Air/Fuel/Volts Gauges-Momo Steering Wheel-Modded Mirage Bumper-Ace 184 17" Alloys-Facelift Headlights-GTI Brake Setup-


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. TESTING TIME !
PostPosted: January 13th, 2011, 7:27 pm 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
MattyB wrote:
good write up mate! i done this with mine but used a hairdryer, dont forget to remove the indicator bulb when splitting, i left mine in while taking the lens off and couldnt work out why it wouldnt come apart, then pop! then bulb snapped lol



Yeh I just had a look now lol look way better don't they in black :thumbu

Yeh iv mentioned about the indicator bulb in the write up ( had the same problem :s ) :thumbu

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: short tutorial on how to split fl headlights. TESTING TIME !
PostPosted: January 15th, 2011, 2:18 am 
Offline
Started to go a bit Colt crazy!
Started to go a bit Colt crazy!
User avatar

Joined: February 9th, 2010, 5:49 pm
Posts: 755
Location: blackwood, S-Wales
Model: CJ (1996 - 2004)
The finished product ! (minus the eyelids as they ain't finnished yet ) :D I am very happy with the way they came out and hope you all like what iv done :thumbu . Hopefully will be fitting them this weekend :D . ( I tested them with 9v battery if anyone is wondering wtf how are the lit up if they ain't wired up lol ) . Also I hope that everyone has found this tutorial a handy guide and hope to see other creative modds and styles with the fl headlights . P.s. could a moderator move this topic to paid members section ( contains to much top secret info for outsiders :thumbu ) you pay to be a member for a reason :D thanks all .

Image
Image
Image
Image
Sorry about the bad quality pics, the halos are sooooooo bright ! just picture them like they look in the earlyer pic I posted :D.

_________________
Image
I had a moped/scooter that did 0-60 in 6 seconds!!
http://www.youtube.com/watch?v=AonsQz6hnC8
lol and no the wheels are on the ground

project page - - - viewtopic.php?f=93&t=14354


Top
 Profile   
 
 Post subject: Re: shrt tutorial,how to split fl headlights.COMPLETE HALO CONV!
PostPosted: January 15th, 2011, 2:42 am 
Offline
The Allrounder
User avatar

Joined: January 26th, 2008, 1:22 am
Posts: 4544
Location: Bolton
Model: Lancer
: Evo 4
Nice going mate :)

I think the SMDs look abit poor in raw form :(, would have been better if they had a fascia to cover the circuit. You should of painted the circuit black or white :D

Image

Wow, the above pic reminds me of the below pic haha

Image

_________________
Image

>> My project thread <<

Click here to Visit >> The Mitsubishi Owners Club, bringing all the Mitsubishi's into one crowd :D


Top
 Profile   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Working with MitsiOC, The Mitsubishi Owners Club

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group